måndag 30 juni 2008

Berg-och-dalbana

Sötaste nosen, min egna Ledare, var ledig idag och var hemma hos sin sjukling, dvs mig! Kändes väldigt skönt att inte vara ensam, det kan driva en till vansinne. Speciellt om man kan ha kontakt med folk men man orkar helt enkelt inte. Så idag hade jag min älskling hos mig. :)

Har bakat ännu en gång, gjorde värsta lyx-kakan med glasyr och grejer. Tokigt onyttig men tokigt god. Och då är det ju lätt värt. Eller? :D Gjorde finfin mat också, en stor maffig lasagne, sådär som bara jag kan göra den. För jag tycker faktiskt att jag gör en riktigt bra lasagne, kan faktiskt inte komma på en enda sak som skulle kunna vara bättre med den, den är perfekt! Mwahaha, jag är grym! Lasagne-drottningen! Kanske inte, men nästan. ^_^

Något som är tråkigt är att jag börjat hosta mycket mer nu, och det gör ganska ont eftersom jag är helt svullen i halsen. Det verkar som att jag inte kommer att bli frisk på ett bra tag. Tyvärr, det gör mig ganska nedstämd. Jag känner mig nästan lite deprimerad, det är ju galet frustrerande och tråkigt att bara vara hemma och ha konstant ont. :(

Fast jag har i och för sig lovat mig själv att aldrig bli sådär riktigt nere igen. Tänker inte ta en sådan vända en gång till, akuten och remisser och folk som varken lyssnar eller förstår...

-Jag känner mig ledsen över hela min barndom, mina pappor tyckte inte om mig...
-Mm, men jag tror att du behöver skaffa dig ett jobb.
-Men, alltså jag mår ganska dåligt över att ha blivit ignorerad av alla fadersfigurer...
-Mm, ja fast om du skaffar dig ett jobb så blir det nog bra ska du se.


Suck. Då är det bättre att ignorera det som drar ner en och försöka hitta något som man tycker är kul istället. Även fast det inte är så lätt. Bättre att försöka och i alla fall ha en chans att klara sig än att ge upp med en gång. Heh, värst var jag var optimistisk nu. Oroa er inte, jag är inte sån egentligen. :P

Inga kommentarer: