torsdag 19 juni 2008

Seme eller uke, det är frågan.

Jobb, jobb, jobb. Jobb hela dagen, och vet ni vad, detta var dagen som inte började bra. Vi har nämligen en irriterande praktikant nu som står och bankar på dörren till butiken trots att det bara är några minuter kvar tills vi ska öppna. Hon tycker alltså att vi ska hämta nycklarna och släppa in henne, sedan låsa igen, och sedan öppna 2 minuter senare och släppa in vargarna. Det tycker inte jag. För då kan det gå som idag.

Jag står i kassan och plockar iordning pengar och startar kassor och grejer, och så börjar praktikanten banka på dörren. Vilket jag totalt ignorerar, för det jag gör är viktigare än att hon ska behöva vänta två minuter. Även om jag så hade stått och pillat mig i naveln. Men så kommer Johannes och han går och öppnar, vilket var bra för det var bara 1 minut kvar tills det var dags att öppna ändå. Så jag fortsätter med den, som alltid, krånglande datorn och lyckas efter en stund äntligen få liv i den. Så jag står snällt i kassan och plockar lite, väntar på första kunden för dagen... som börjar banka på dörren 10:10. För då visar det sig att Johannes endast släppte in praktikanten, han öppnade inte för resten av kunderna. Trots att det var knappt en minut kvar.

Suck... han sa inte ens något till mig heller, så jag fick rusa och hämta nycklar och öppna och skämmas. Kan bli så irriterad på inkompetenta människor... Aja, det var en dålig start på dagen, som sagt. Men sedan blev det full rulle! 4 pall kom det och jag slet som ett djur hela dagen. Och då snackar vi inte en huskatt eller något som mest ligger och latar sig. :P

Jag tycker om att packa upp saker, man får vara ifred inne på lagret och vem tycker inte att det är kul att öppna paket liksom? :> Det kommer alltid roliga grejer, nya spännande böcker, prylar man inte visste att man ville ha men som man givetvis måste ha, manga och yaoi. Yaoi, yaoi och yaoi! Hade jag inte stått där så kanske jag helt hade missat den fantastiska yaoin som jag hittade. Ve och fasa! :O

Det som gör den så speciell är att det faktiskt var två vuxna (!) personer på omslaget! Ja, otroligt eller hur? Saken med yaoi är att det tyvärr, enligt mig, oftast är väldigt lätt att se vem som är seme och vem som är uke. Den som är uke är nästan alltid mindre, har mycket större ögon, är oskyldig och helt ovetandes om världens alla fasor. Då kommer det en stark, stilig seme in i bilden, äldre, framfusig och med ett "vuxet" utseende. Tråkigt i längden imo. :P

Så därför blev jag så glad när jag såg den här, för där har jag ingen aning om vem som är vad, spänning! Tänk om det inte finns någon seme eller uke, vad roligt! :D Får se när jag ska ha tid att läsa den, Ledaren har åkt till sina föräldrar idag, han ska vara borta hela helgen. Precis som jag, fast vi åker inte förrän imorgon bitti.

Ligger verkligen efter i mitt läsande, har hur mycket som helst som bara står i hyllan och väntar på mig. Får se när jag ska ha tid med det där... Jag måste ju verkligen läsa Selfish Mr Mermaid, eller hur Lavapingla? ;D

Inga kommentarer: