måndag 2 juni 2008

Död åt dåliga recensenter!

Jobbade idag och det var inte direkt något spännande som hände. Förutom en sak, en kille på kanske 20 år som kom in och köpte lite böcker. När jag tog betalt så sa jag som alltid vad det kostade, drog hans kort i maskinen och sa "Och så pinkod, tack." medans jag pekade på dosan. Hade han nu varit en uppmärksam kund, så som en duktig kund ska vara, så hade han inte stått och stirrat på sina fötter, utan faktiskt sett vad jag hänvisade honom till. Istället så blev det såhär:

Och så pinkod, tack. (visar)
Ja, 4210!
Um, okej... då kan du knappa in den här.
(visar igen)
Oj, jaha, hehe.

Um, wtf? Det var inte ens så att han viskade koden eller något, och vilka butiker brukar han gå till om de ber att få hans kod? Stackaren, tror inte det var någon i butiken som inte hörde honom skrika ut sin kod. Somliga borde inte få lov att handskas med kort. :P

Nu har jag en lång vecka framför mig, ska inte jobba förrän på söndag igen så jag ska verkligen försöka få saker och ting gjorda här hemma. Barbarossa har rymt iväg till sitt kärleksnäste High Chaparral och sedan är det DreamHack för hela slanten, så det blir ingen Lavapingla för mig på jättelänge! Men sedan så ska vi jobba lite ihop, och det är alltid något. Inget är så bra som att jobba med Lavapingla, men det säger sig ju självt. :)

Annars så har jag inte gjort så mycket idag, spelat lite Blue Dragon. Är förvånad, läste en recension i någon skräptidning som SuperPlay eller Reset eller vad de nu heter och där så fick jag intrycket att det var otroligt sexistiskt. De hade screenshots på hur man letade efter trosor och de verkligen poängterade att det var sexistiskt. Det gjorde att jag inte haft någon lust att spela det alls, vilket är tråkigt för nu när jag spelat över halvvägs så har det inte varit sexistiskt alls. Alltså, jag har gått miste om ett väldigt bra spel för att de lägger tyngden på konstiga saker i sina recensioner.

Fast jag borde ju veta bättre än att tro på vad de skriver, det är ju precis om med Star Wars Galaxies. Killen som recenserade spelet hade spelat max 10 timmar och klagade på saker som man själv får ställa in i Options. Men det fattade ju inte han. Suck, idioter borde inte få skriva saker som andra faktiskt kan tro på. :/ Och hur kan han få lov att publicera sin smörja, har de inga som helst krav? Handlar det om ett Online-spel så borde de väl ha en gräns på att man spelat en viss tid eller uppnåt en viss level eller whatever, men neeeej, då skulle vi ju vara bra journalister och det vill vi inte!

Så, de dissar ett helt okej spel som Blue Dragon (trots en del kiss & bajs-humor, ja de har helt seriöst monster som är olika slags Poo...) men de prisar Final Fantasy XII med de lesbiska playboykaninerna som bor i djungeln enbart för att det är Final Fantasy. Som att inte ett FF-spel kan vara dåligt eller ha dåliga moment? Precis som de måste ge Grand Theft Auto 10:or och 100% osv, bara för att det är GTA. Ett stort fantastiskt BRA JOBBAT! till recensenten i GP som vågade ge ett annat betyg och säga sin mening. Hoppas du kan få jobb på en riktig tidning någon dag bara, jag önskar dig all lycka med det!

Nu ska jag lägga mig och läsa vidare i Människohamn, hade tänkt läsa klart den till på söndag så att jag kan lämna den till näste man.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kärleksnäste! Du anar inte, jag har skvaller av högst kvalisort, dock inte så mycket involverande High Chaparral (förutom den fantastiskt snygga stuntmannen som jag dregglar efter där, försökte ringa dig och tala ut om mitt trånande men du svarade inte. Blä!) men desto mero involverande min kära flaflafla och ett o annat gammalt pucko.
Morr! :D
Nu sticker väl jag till Chaparral imorgon med lite tur... 20 juli it is otherwise! :D