söndag 1 juni 2008

And the winner is:

Idag har jag varit så duktig att jag borde vinna ett pris. Om ni vill skicka ett pris så står min adress längst upp till höger på sidan, glöm inte att det är Evernight som gäller.

Vaknade tidigt och lekte gammal tant i en timme, hämtade tidningen som vi fått av misstag och satte mig i sängen och läste. Ledaren var inte road, jag tyckte det var lite kul. Kollade på hus och gårdar, men givetvis så är det brist på sådant nu, bara för att jag vill ha. Som vanligt har det inte hänt någonting i världen av vikt, samma gamla vanliga bara. Sen gick jag och kollade på Cagney & Lacey och åt mina flingor, bästa starten på dagen! Blivit min ritual, synd bara att den slutar imorgon eftersom jag bara har ett avsnitt kvar. ETT! Sen vet jag inte vad jag ska ta mig till, hittar inte fortsättningen någonstans. Enligt imdb så har bara säsong 1 släpps än så länge, men jag vill ju veta när säsong 2 kommer! Grrr. >:/

Men nu tillbaka till att jag var duktig: Jag satte igång tidigt med att skruva ihop möbler, och Ledaren målade ännu ett lager i köksskåpet. Så vi fick gjort en massor och det börjar nästan lika ett hem nu, det har helt klart potential. ;) Imorgon jobbar jag men på tisdag så ska jag fortsätta, har nästan tömt vardagsrummet på kartonger, så jag ska skruva ihop den blå garderoben och sen ska vi testa oss fram till en bra lösning. Har verkligen ingen aning om hur det kommer bli, kanske för att rummet ser ut som en tratt? ;P

Vi har varit duktiga och lagat en massa god mat också, spaghetti och köttfärssås med extra vitlök till lunch, ris och kyckling med currysås till middag. Blev till och med en del lunchlådor. Det är verkligen dags att ta tag i det där nu, eftersom vi inte har kunnat använda köket så har vi blivit lata och orkar aldrig fixa mat, men nu jäklar ska det bli ändring på det! Imorgon ska jag fixa färskpotatis med dill, för det är så sjukt gott! Vad är meningen med att äta om det inte är gott liksom? Eh, ok jag vet att man äter för att överleva också, men är det inte gott kan man lika gärna dö. :P

Som på julen! Hoho, oh the food! Och i år så är det första året som julen ska vara hemma hos oss. Spännande, och nästan lite läskigt. Men inget att tänka på nu ,det är ju 6 månader kvar. Hehe. Men bror min, du är så välkommen så, vi vill gärna att du kommer! Besides, mamma vill gärna träffa dig på midsommar, för då åker de till systern och hälsar på. :)

Just ja, vi lyckades fixa madrasskyddsgrejer till sängen idag också, vilket var ett smärre helvete. Och sen så upptäckte vi att golvet lutar där ena sängsbenet är, så det blir till att experimentera med möbeltassar. Så skoj! T_T

Har lirat lite Blue Dragon nu på kvällskvisten, är ganska skoj. Verkar vara ett jäkligt stort spel, har spelat i typ 17 timmar eller något men har inte fått alla karaktärer än verkar det som. Haha, fast inte som Chrono Cross. Det är nog ett av mina absoluta favoritspel, btw. Så att ni vet.

Dags för sängen och mer läsa, har kommit över halvvägs i boken nu och ja det har väl äntligen börjat hända grejer. Men nej, helt ärligt så tycker jag inte att boken är bra. Han skriver som han gör, men jag gillar inte historien. Och var är det läskiga? Ska inte låta bilan falla förrän jag läst klart, men jag gör en kvalificerad gissning och säger att nej, jag gillar den inte. :P

1 kommentar:

Anonym sa...

Ah det känns fantastich att vara välkommen på jul... Inte alls omöjligt att jag dyker upp i tomteluva och lädermundering... :-P

Hälsa morsan att jag med största sannolikhet är i sthlm vid midsommar och att hon kan adda mig på msn för vidare kontakt... :-))