torsdag 5 juni 2008

Anställ mig ffs!

Ringde återigen MVC eftersom de måste haft fel i huvudet igår. Eller, jag menar att de hade fel på sina telefonsvarare... Ringde tidigt den här gången, redan kvart över tio, men ett stort jävla tji fick jag! "Vi har telefontid mellan klockan 10 och 12." Jag vet! Så nej, ingen tid blev bokad idag heller. Och imorgon är det ju vår kära nationaldag, så då lär de knappast ha öppet.

Satte mig och pulade med min CV och "personligt brev" som det så vackert heter. Hur personligt det nu kan vara eftersom folk ändå bara skriver det som de tror att folk vill höra. Upptäckte att den CV som låg på datorn var läskigt outdated, så jag började snygga till den och skulle till att uppdatera när jag kom på att jag inte har en aning om vad jag gjort med mitt liv de senaste åren. Blev till att börja rota i alla kartonger och sortera papper, satt i över en timme och sorterade papper i en fin hög som jag dumt nog ställde på Ledarens plats eftersom jag höll på att skriva. Han gillade inte det, så han ställde högen på golvet. Sedan så gick han ut ur rummet och när han kom in igen så hade han redan glömt att den var där så han fotade till den så att alla papper flög ut över golvet. Det var den timmen det.

Men det är inte lätt alltid, I loves him anyways. <3

Men tillbaka till min fantastiska CV, sökte lite jobb och sådär. Inte för att jag tror att det kommer leda till någonting men man kan ju alltid hoppas. Är så otroligt trött på den här situationen som jag lever i nu. Ingen som helst trygghet och a-kassan är på mig hela tiden, tjatar om att jag måste skicka in olika papper hela tiden. Och så när jag väl skickat in ett papper, ja då går det en månad och sen så ska de ha samma papper igen! Alltså, de gör ju ett bra jobb med att irritera skiten ur folk så att de skaffar sig jobb i alla fall. ;P

När jag var klar så var det verkligen dags att åka, vi blev sena och kom inte iväg förrän klockan var närmare 15. Sena eftersom Ledaren skulle till gymmet med min syrras sambo klockan 16. Men det ringde han och flyttade på, vi skulle aldrig hinna annars. Först så åkte vi och bytte sadelgrejan eftersom det var fel storlek, sedan så åkte vi till Bäckebol och Duka för att köpa de bestick som de hade kvar. Utförsäljning där nämligen så 25% rabatt på allt vi köpte, vilket gjorde det värt den extra turen. Speciellt med tanke på att vi köpte serverings-set och en såsslev. Hehe. Sedan efter det så blev det raka spåret till Frölunda Torg och deras Duka.

Nu kunde vi ju haft oturen och de hade sagt nej till precis allt vi bad om, men nu var det istället en jättebra tjej som var hur duktig som helst. Vi fick våra teskedar som vi saknade sedan dagen innan, vi fick byta alla 6 skedar som vi köpt tidigare och hon gick till och med och putsade hela kalaset åt oss. Riktigt bra service, jag är väldigt nöjd. :)

Fattas det bara att vi får målat besticklådan här hemma också, den ser helt sunkig ut. Kul att köpa bestick för tusentals kronor och sedan slänga ner dem i en sunklåda. Nope, not gonna happen. Men att måla lådan inom det snaraste? Nope, not gonna happen. Hehe, får se hur det blir. Det är ju en dag imorgon också. Hoppas jag. ^_^

Inga kommentarer: