söndag 8 juni 2008

Vi på Havtornskråkan

Jobb, jobb, jobb. Jobbigt jobb. Var ju en massa kunder som kom och störde när jag stod i kassan och läste ut Människohamn. Som jag verkligen inte tyckte om, jag är hemskt ledsen Mr. Ajvide Lindqvist men du kan inte vinna alla gånger. Obviously. :P

Njae, inte så att boken var dålig, mest så att den inte var bra bara. Och nej, det är inte alls samma sak. Kändes som Vi på Saltkråkan för vuxna. Precis när det började bli spännande också så avbröts allt för att berätta om något helt ointressant, som att Anna-Greta smugglade sprit när hon var ung. Jaha, oj vad intressant. Nej, den boken var inget för mig, vet faktiskt inte vem jag skulle rekommendera den till. Känns som att den ändå är för konstig för att t.ex. min mamma skulle tycka om den. Aja, håll dig till det du kan, Mr. Ajvide Lindqvist, så blir det nog bra. :)

Har nu sett klart första säsongen utav Doctor Who (2005) också. Sure, den är lite töntig (töntigt rymdskepp, som Ledaren säger) men jag gillar serien ändå. Mycket, så det är tur att jag har en massa säsonger kvar innan det är dags att gå vidare till nästa serie. Man kan aldrig följa för många serier. ;)

Men åter till Mr. Ajvide Lindqvist, han ska komma och signera böcker (heh, what else) på bokmässan nu i höst. Och jag fick en sån finurlig liten idé! Så finurlig att Olle på jobbet blev tvungen att anteckna, vilket i och för sig inte säger så mycket eftersom han antecknar i princip allt. Men ändå. Saken är den att i Människohamn så skrivs det ett flertal gånger om havtorn, som tydligen är en växt av något slag, och Loka har ju ganska nyligen släppt en ny smak som är just havtorn. Vad bättre än att bjuda på (eller ja, något liknande) Loka Havtorn på bokmässan när han signerar Människohamn? Haha, jag är så bra och finurlig. It's all in the details. ;>

Det som är... mindre bra med mig är att jag inte får tummen ur när jag väl kommer på en bra idé. Jag berättar gärna om mina fiffiga idéer för alla andra, men det är sällan jag faktiskt förverkligar något utav det. Kan väl vara både bra och dåligt antar jag, jag slipper ju skämmas om jag gör dåliga saker. Men jag får ingen cred för bra saker heller. Har väl med mitt dåliga självförtroende att göra. Bäst att inte väcka uppmärksamhet, för då kanske någon kritiserar mig. :P

Blärgh!

Inga kommentarer: