lördag 21 juni 2008

Morsgris & polkagris

Phew, inte sovit mycket inatt. Dels för att det var brinnande döds-varmt, jag tror helt seriöst att jag har smält lite, och dels för att vi satt uppe och pratade till kl 4 igår. Det var väldigt speciellt, det är sällan vi träffas sådär allihop. Otroligt sällan som mamma berättar om "det förgångna" också. Som om pappa till exempel.

Jag hade ingen aning om en hel massa saker, men å andra sidan så har jag aldrig frågat heller. Har inte vågat riktigt kanske... är väldigt rädd för att göra mamma ledsen. Det kanske låter konstigt för en del av er, att jag skulle vara rädd för en sådan sak men hon har gjort så mycket uppoffringar för oss barn genom åren, och jag vill inte börja riva i gamla sår utan att hon är redo för det. Därför var det väldigt spännande när hon berättade en massa saker. Givetvis så var långt ifrån allt bra, men det fanns mycket fint också. Det känns bra att veta att jag inte är spawn of satan utan mer spawn of a very deranged man. XP

Aja, i övrigt så har vi slappat mest hela dagen, av förklarlig orsak. Gick och handlade en massa mat och gjorde en gigantisk middag med flertalet olika rätter, sådant är alltid kul. Det är speciellt med familjesammankomster, så är det bara.

Haha, det var en mupp i butiken som försökte blåsa oss. Mamma köpte en massa dyra delikatesser, och upptäckte att killen i charken tagit fel pris. Eftersom hon inte vågade säga till så fick jag göra det, och då försöker han dra till med att det står fel pris på skylten och att han inte kan ta ett annat pris eftersom det inte finns någon annan vara som kostar exakt så mycket, och då kan han ju inte knappa in det i datorn. Geez, inte mitt problem förklarade jag. De får inte lov att sätta ut ett pris och ta ett annat, och finns det dessutom inte någon kod för "övrigt" som han kan använda? Han blev helt tyst, antagligen så brukar folk nöja sig med att "det står fel" och sedan gå. Han började pilla nervöst på datorn och till slut utbrister han "Oj, nu funkade det visst!" Jag höll på att börja skratta rakt ut, så dålig skådis han var. Men men, mamma fick rätt pris och allt var lugnt i trollskogen igen.

Ska återgå till fotboll och godda nu, vi köpte 11 olika sorters polkagrisar igår som måste smakas på. :)

Inga kommentarer: