onsdag 4 juni 2008

Teskedsgumman

Ringde till MVC idag eftersom det verkligen var dags att beställa tid, min kropp är inte som den ska, tror den fastnat på repeat eller något. Hur som helst, så jag ringde och de hade telefontid mellan klockan 10 och 12. Jag ringde 11:42 men lik förbannat så kom jag till en telefonsvarare som sa att de hade telefontid mellan 10 och 12. Liksom, no shit? det är ju därför jag ringer...

Ledaren är ledig idag och imorgon, så vi ska få gjort en massa spännande saker. Som idag, vi åkte och köpte mer bestick. En drös med teskedar för ~500 spänn. Och ett sadelskydd med gel till Ledarens stjärt nu när han cyklar till och från jobbet varje dag. Så roligt man kan ha för sina pengar, helt fantastiskt verkligen!

T_T

Anyways, vi ringde till min syrra och hennes karl vid halv fyra och åkte till Finnsjön och Ledaren och de andra badade och jag satt under korkeken och luktade på blommorna. Typ. ^_^ Sedan så drog vi hem och grillade på uteplatsen utanför vår lägenhet och det var verkligen skitmysigt hela kvällen! Dock så upptäckte jag till min stora fasa när jag visade besticken vi köpt att vi fått en kartong med skedar som alla var repiga och en hade dessutom ett hack i sig. Och dessutom så hade vi betalat för 6 teskedar men bara fått 4 med oss hem. Inte så skoj. Etikett-drottningen (min syster that is) förklarade också för oss att man inte köper en uppsättning med 6, utan man köper antingen 8 eller 12. Så det blir till att köpa två till av varje imorgon, eftersom vi ändå måste åka in och hämta resten av skedarna. Ska se om jag inte kan få byta de som var repiga också... Vi måste verkligen passa på att köpa lösa bestick innan de försvinner, enligt damen på Duka så kommer just lösa att försvinna och det kommer bara att finnas set med 4 kvar.

Som sagt, vi satt och pratade i hundra år och vi fick reda på en väldans massa skoj, men som jag nog inte ska skriva här eftersom jag inte vet vilka som läser. You see, it was kinda secret and secrets are meant to be kept. Inte för att jag fattar varför det var hemligt, men det är ju deras beslut. Tråkmörtar. :P

Och OJ! Igår var det slut med Cagney & Lacey, mitt liv har ingen mening längre! Så i rena förskräckelsen så har jag börjat kolla på Doctor Who (från 2005). Första intrycket var väl sådär, känns töntigt. Väldigt töntigt emellanåt. Men sen så blev det bra, och nu när jag sett en drös med avsnitt så är jag helt hooked. ^_^ Doktorn är ju grym, man blir så glad av varje avsnitt. Serier som man blir glad av är bra, kan jag verkligen behöva, ibland känner jag bara för att rymma härifrån eftersom den här lägenheten håller på att ta kol på mig. :P

Som "gemensam" serie så har vi börjat på X-Files säsong 5, eftersom alla andra serier har sommarlov. Något måste man ju kolla på, och det skadar ju inte att komma i stämning inför filmen som kommer nu i sommar. :>

Men nu lite Blue Dragon som avslutning på kvällen!

Inga kommentarer: