torsdag 12 juni 2008

Början på slutet

Jag är så skillad! Har grejat i the mighty vardagsrum mest hela dagen, och lyckades nästan, men bara nästan, klippa av mig tån när jag tappade en bokhylla på foten. Det var så otroligt inte skönt, men det kanske ni kunde gissa. Det var väldigt spännande att krångla dit plåster också, tår verkar ha ett eget liv när man ska pilla på dem. Jag har inte så bra koll på mina fingrar heller för den delen, det blir inget "Live long and prosper" för min del. ;_; Men det börjar se ut som ett vardagsrum i alla fall, och det är inte helt fel. Även om alla grejer står i olika vinklar eftersom rummet (uppenbarligen) har en massa olika vinklar. Får se hur det blir sen när alla kartonger är borta, gillar jag det inte så får vi väl möblera om igen antar jag. ^_^

Greg ringde också, frågade om jag kunde jobba imorgon. Jovisst sa jag, det kan jag nog. Så imorgon blir det jobb för min del antar jag, har lite bekymmer. Skoskav of doom (läs längre ner). Tror dessutom mitt stressade öga har ett eget liv, det brukar dansa lite för mig. Hmm, fast egentligen så är det ju inte själva ögat, utan nedre ögonlocket på vänster öga. Det dansar och har sig, precis sådär irriterande att jag har lust att mordhota det. Utan effekt kan jag tillägga.

Nu precis så har vi varit på bio och sett The Happening. Not so much happening though. Jag måste erkänna att jag gillade filmen ända fram till slutet, men det är just det som är problemet. Slutet. Jag satt och väntade i princip hela filmen och tänkte att NU så händer det! men vad som hände då var att eftertexterna kom. Ni inser säkert min förvåning och besvikelse. Det blev helt tyst i hela biosalongen. Jag var inte den enda, verkade det som. När folk gick ut så hördes det en hel del upprörda röster, många tyckte att det var sjukt att de betalat för en så dålig film. Jag skulle väl inte sträcka mig riktigt så långt... Jag rekommenderar den, hemma framför TV:n en lördagkväll kanske. Men den var inte värd 100 spänn på bio. Precis som med Människohamn så förväntade jag mig mer utav Shyamalan.

För övrigt vill jag påpeka att jag lyckades stava rätt till hans namn utan att kolla upp det. :>

Får se hur det blir med jobb imorgon som sagt, har gigantiska sexiga blåsor över hela hälen och längs med foten. Mmm, hot! Får se om jag klarar av att gå/stå imorgon. Går upp tidigt och känner efter helt enkelt, annars så står ju folk på rad för att få komma in och jobba. Så hur blir det nu, kommer D.M. jobba eller inte? Spänningen är olidlig! Följ den spännande fortsättingen i morgondagens inlägg!

Inga kommentarer: