måndag 9 juni 2008

Visdomsord

Idag har jag varit duktig igen. Ffs ge mig ett pris någon! Det finns ju ingen som är så duktig som jag är, så ofta heller! Aja, jag kan leva med att vara en hjälte i skuggorna.

Jo, för idag så har jag sökt jobb! Jag tänker inte säga var eller så, för jag vill inte att ni era små snikna läsare ska norpa mitt jobb. Så bra att ni förstår. Jag tänkte att nu när jag ändå sammanställt min lyxiga CV och skrivit ett (o)personligt brev och allt så är det ju lika bra att passa på. Det måste ju till en ändring i mitt liv, och vad bättre än tryggheten med ett fast jobb? Så kan man göra vad man vill, skaffa barn och allt, bryta benen och hela köret, har man ett jobb så är man invincible! Ok, kanske inte. Men ni fattar vad jag menar. :P

Ledraen har roat sig med att vara hos en ögonklinik och kollat om han kan operera sig så att han ska slippa glasögon. Fast mest för att han ska kunna bli polis, de har ju sådana där krav och grejer. :P

I övrigt så har jag börjat känna mig ganska nere det senaste. Deppig. Vet inte varför, men av någon mystisk anledning så måste det gå upp och ner i livet. Jävla rollercoaster... MEN! Misströsta icke, för idag var en jordgubbens dag och jag har ätit massor utav dem! Massor med mums. <3 Finns det ett botemedel mot döden, och kanske till och med zombies, vad vet jag, så måste det vara jordgubbar.

Speaking of död, jag började med The Sims 2 nu ikväll och det var väldigt skoj. Tog låång tid att göra min karaktär och så, men sen var jag nöjd och körde igång. Lyckades precis bli inbjuden till The Garden Club, japp mycket fancy, när jag ser att det ryker lite från diskmaskinen. Så jag går dit och försöker reparera... Det skulle jag inte ha gjort! Givetvis får jag en stöt och sedan dyker döden upp. Suck, och jag som inte hade sparat eller något. Dagens läxa: Spara ofta! Dagens läxa 2: Rör inte den diskmaskin som ryker! (Om du inte har hög repair skill förstås.)

Får se om jag orkar spela vidare imorgon, men det tror jag nog. Kan ju inte låta bli att tycka om de små liven. Och vet ni! Det ska komma en IKEA-expansion, så kan jag bygga mitt hem virtuellt, fast utan allt skräp! Hoho, så roligt man kan ha. ^_^

Inga kommentarer: