lördag 31 maj 2008

...and your soul! Mwahaha!

Omg, fick en smärre ekonomisk chock idag. Eller who am I kidding, det var en enorm ekonomisk hjärtattack. De kallar mig inte finansministern för intet. ;P Hur som helst, jag och Ledaren var och shoppade en massa viktiga saker idag efter jobbet, sånt som runda stödkuddar till sängen (att ha när man läser), nya vanliga kuddar, storhandla osv osv. Men viktigast av allt, vi skulle köpa bestick! Hoho, de mest spännande saker.

Så vi var inne på Duka och kollade runt, eftersom IKEA tycker att man ska äta med ofunktionella hideösa tillhyggen, och vi hittade precis vad vi ville ha. Och för en gång skull så tyckte vi båda två att de var skitsnygga, om man nu kan säga så om bestick. Och till min stora förtjusning så var de inte dyra heller, en kartong med 6 gafflar för 99:- woho ett sådant fynd! Så vi går fram till kassan och lämnar fram allt, "och det blir 1,4k tack" säger hon då. Um, say WHAT?! Heh, det visade sig att det var styckpris på allt, och att vi var dumma i huvudet. Jo, vi fick 25% rabatt också, så kalaset skulle egentligen ligga på närmare 2k. Utan teskedar! Omg, ja så vi ska åka till ett annat Duka på onsdag när Ledaren är ledig igen och kolla vad ett helt set med allt kostar. Finansministern i mig är inte glad. Designern i mig är mycket glad. ^_^

Ja, så var vi och storhandlade sen också, och jag fick frys-hybris. "Men JO, vi har ju en dubbelt så stor frys nu, klart vi ska ta 4 paket istället för 1!" Heh, jag är inte så smart alla gånger. Ja så vi handlade mat för 2,5k och då vill jag påpeka att vi inte ens handlade något som helst onyttigt. Så nu behöver vi inte handla på en evighet, vilket är väldigt skönt. :)

Totalt inklusive det vi köpte på IKEA, Duka och maten, så landade notan på 5k. Vilket är ganska mycket för att "bara åka och handla lite", hehe. Speciellt när jag inte har jobb och jag kommer bli mer arbetslös än vanligt snart.

Appropå det så måste jag skaffa jobb, inte för att få lön och resa och shoppa och sånt där för det kan jag göra ändå, utan för att vi vill skaffa barn. Inte så smart att göra det om man inte har jobb, inget jobb = ingen mammaledighet = inga pengar = ledsen mammma = ledsna barn. Und so weiter... När vi ändå är inne på ämnet jobb, så jobbade jag idag. Med Bob och Lauryn. Och jag fick öppna ensam igen, eftersom Bob kom försent och tydligen skulle Lauryn inte börja den tiden som stod i schemat. Hon ska bara jobba 6 timmar om dagen sägs det, men ändå så får jag inte mer timmar? Så... en väldig massa timmar bara försvinner ut i intet. Vilket är synd, jag behöver verkligen det. Ska ju köpa diskmaskin och tvättmaskin och hur blir det egentligen med körkort? Heh.

Imorgon är vi lediga! OMFG kk thx!

Inga kommentarer: