söndag 25 maj 2008

Åh nej! En skräcködel!

Jaha, så Sverige vann inte den där fantastiska tävlingen i år heller. Jag bryr mig inte så jättemycket, faktiskt inte alls, men kära svenskar: Ni kanske inte ska skicka en skräcködla om ni förväntar er att vinna? Seriöst, bara för att hon heter Charlotte så är det ingen garanti för att det är en kvinna ens. Precis som förra året så skickar vi en "det" och precis som förra året så blev vi bottenrankade. Eller ja, ni. Blanda inte in mig i det här. ;P

Oavsett så var det en jättetrevlig kväll hos systra mi. God mat och en massa med kakor, bullar och paj! Mums mums, ska bli gött när jag får ordning på köket här. Då jävlar ska jag fetta till mig rejält med allt bak! >:)

Appropå rubriken, min syster hade snackat i telefon med min andra syster under semin i den däringa sångtävlingen, och de hade hojtat "åh nej! en skräcködel!" när det var något riktigt hemskt (som typ Portugal). Men så bröts samtalet och det ringde kort efter det igen, så min syster trodde det var den andra systern och svarar skrikandes "Åh NEJ! En SKRÄCKÖDEL!" (observera att detta görs med mongo-dialekt också) men det visade sig att det var en kvinna från hennes jobb på sjukhuset. Mycket pinsamt för henne. Mycket roligt för oss. ^_^

Har lyckats måla ett helt lager i det brinnande dödsskåpet. Starkt jobbat imo, inte lätt att måla när det brinner liksom. Så nu är det väl bara 3 omgångar kvar, minst. Wohoo, så jäkla kul! Ja, ni vet vem ni ska ringa när ni vill ha lite skoj i alla fall, jag är ju partybruden #1! T_T

Okej okej. Ledaren då. Saker och ting är inte så jättebra, orly?, men vi har pratat ut och han mår inte så jättebra över det här. Han skäms verkligen, men som en äkta karl så kan han ju inte prata om saker och ting som han mår dåligt över, så han tar ut det på mig i ilska istället. Stackaren, han kan inte hjälpa att han inte är lika högt stående som oss kvinnor. ;P Idag är han hemma sjuk från jobbet, och det har varit en ganska bra dag. Jag har mått väldigt kasst och snäst huvudet av honom ett par gånger, men det är inte med mening. (Kvinnobesvär som man kallar det...) Överlag så är saker och ting på bättringsvägen, får se om det håller i sig bara. Jag längtar tills vi är klara med allt här hemma så att vi kan börja leva igen. Att hinna spela spel i en timme eller två är inte att leva, vi behöver komma ut mer. Annars är det ju inte så konstigt om man går varandra på nerverna. :P

Appropå spel så har jag nu slängt ytterligare ett järn på elden. Körde igång med Blue Dragon idag för det skadar ju aldrig med ett rejält rpg. :> Tycker dock de skulle valt bort Akira Toriyama, jag gillar verkligen inte hans karaktärsdesign. Alla utom två skelar, och alla är allmänt fula. Som tur är så gottgörs det av Hironobu Sakaguchi och Nobuo Uematsu! Hela upplägget luktar Final Fantasy, och det betyder inte att det är dåligt på något sätt. Enda som jag har att klaga på hittills i musikväg är den otroligt töntiga rocklåten som drar igång i en bossfight. Liksom, nej. Killen kan inte sjunga, så var tyst. Tack.

Barbarossa! Vi kommer aldrig kunna lira Mario Kart ihop, jag suger ju! Jag erkänner mig villigt besegrad, jag är helt enkelt sämst. X)

1 kommentar:

Anonym sa...

Skräcködlor är de hela bunten! Chansen skulle vara större om vi skickade storsjöodjuret, I promise you!

Meeeen, vem KAN spela mario kart? Det är ju inte det det handlar om!

Idag skall det blir en brinnande fantastist magnifik super-dag! För det är du, jag och han den olige. Och det blir en timma mys med bara dig och mig sen! Jag har hittat lite nya romansböcker vi kan ha högläsning ur :D