fredag 16 maj 2008

Det är sant för det gick på rim.

Igår hände inte mycket, hade turen nog att vakna precis innan målarna kom. De satte igång med buller och bång i hallen, med ytterdörren öppen. Jag var i vardagsrummet och försökte överleva. Så hör jag hur en tjej stannar utanför vår dörr och pratar med målarna:

Tjej: Oj, här jobbar ni för fullt, hehe!
Målarna: Jorå, det blir en del att stå i.
Tjej: Ni gör väl inte om allt..?
Målarna: Nej då, verkligen inte.
Tjej: Heh, vad bra för annars hade jag fått anmäla det, haha!

Sen gick hon. Um, wtf? Hon har inte ett skit att göra med hur det ser ut i min lägenhet, sätter tusen spänn på att tjejen var min granne som bor mittemot. Verkar som att hon var kompis med de som bodde här innan. Lite sådär lagom störd alltså. Aja, lägger hon sig i så ska hon få veta att hon lever. The wrath of D.M! ^_^

Kilade iväg till jobbet där inte speciellt mycket inträffade. Barbarossa kom och sa hej, vilket i princip made my day! Thx for that. :) Bob var lite suspekt, kom med en kartong och tyckte att jag skulle ställa in grejerna i lagret så fort jag inte hade en kund. Som att jag tänker göra något han bad mig om, när jag såg att han själv satt och chattade istället för att jobba. Jag vet, två fel gör inte ett rätt. Men det kändes bra oavsett! >:D

Kollade på 2 filmer på kvällen men kommer inte ihåg vad jag såg, mer än Coneheads. Haha, den är verkligen weird. Mera gamla godingar åt folket!

Idag har jag varit uppe tidigt som bara den. Vi satte klockan på halv åtta, för att kunna gå upp och klä på oss i lugn och ro innan målaren kom, men han dök givetvis upp tjugo i bara för det. Så det var inte någon höjdarstart, blev helt seg och segade mest bort tiden i soffan, halvsovandes. Efter nästan 2 timmar så bestämde vi oss för att åka iväg, åkte till IKEA och scoutade, käkade lite och kom på att Ledaren skulle till optikern så det var tillbaka till stan och sedan tillbaka till IKEA igen. Har alldeles för mycket att köpa, så det slutar med att jag inte hittar någonting. Vi tog vår tid, rejält med tid, och köpte en tjusig säng. Tog hemleverans såklart, så den skulle bli levererad någon gång efter 19:30. Drog iväg till Media Markt, kollade dammsugare och trådlös router och annat bös, tänkte köpa TV-serien Cagney & Lacey, men gjorde inte det. It was too pricey, och tur var väl det att jag kollade hemma, för den kostar hälften på Internet.

Vi var hemma vid nästan exakt 19:30, käkade en smaskig pizza och kollade på ett nytt avsnitt av Lost! Hoho, nu börjar det verkligen hända grejer. Äntligen har Jack fått reda på att han och Claire är syskon, så "Kate's" baby är egentligen mer hans. Undrar varför de bestämde sig för att ljuga ihop en story om vad som hänt, men jag antar att man får reda på det nästa gång. Eller om tjugo avsnitt, för så är Lost. :P

Sen kom sängen och vi släpade in alla paket, tvättade golvet i sovrummet och kollade på Signs innan vi gick och la oss. Den filmen är mysig på ett lite mystiskt sätt, gillar den. Förstår inte varför den fick så dålig kritik, but that's me. Sova nu, ska sätta ihop sängen och allt imorgon! \o/

Btw, tapeten i sovrummet blev fin! <3

Inga kommentarer: