måndag 12 maj 2008

Working hard or hardly working..?

Har jobbat precis hela dagen idag känns det som. Är helt slut. Även om dagens pass bara är en timme mer än vanligt så kan det göra så otroligt mycket, den där timmen. Tidsmässigt alltså, den gör sig inte direkt påmind när man väl får lönen. ;P

Greg kom sent. Och han lämnade disk efter sig, bad bad chef!

Annars så fanns det lite mer att göra idag än igår, kom en del sändningar som skulle packas upp och prismärkas... om det inte vore för att prislapparna tog slut. Så dåligt att ingen har koll på det så att man kan undvika sådana situationer! För det är inte direkt första gången, om man säger så...

Vi fick in Halting State av Charles Stross i storpocket. Är toksugen på att läsa den men jag väntar nog två månader och köper den i pocket istället. Det handlar om ett rån som utförts i... ett Online-spel! Hur bra låter inte det? :D Just my cup of tea. Ska helt klart lägga till den på listan över böcker som måste läsas. :>

Och Barbarossa, om du läser detta så kan jag hälsa att vi fick in The Shadow Isle i storpocket också, med ett helt okej omslag. Helt klart bättre än det hideösa omslaget som var på den inbundna utgåvan. Billigare också. ;)

I övrigt har jag mest varit i kassan, inget nämnvärt som hänt. Mycket mycket tråkigt...

Kollade på film nu på kvällen, Raising Arizona. Haha, den filmen är så underskattad. Precis vad jag behövde ikväll, lite lagom humor. Så bra när Hi tar sats med båda armarna och ska slå ner killen i husvagnen, men han skrapar knogarna mot taket. Hela den scenen är underbar! Oldie but goldie. <3

"Aahh! Where are the tellers!?"
"... we're down here, Sir..."


Nu ska jag snart lägga mig, men innan det ska jag hinna med att fiska dagens kvot i Lotro + ta hand om tävlingen som vi har i kinshipet. Har inte haft så mycket tid till det som jag skulle önskat, men jag gör mitt bästa. Mer kan jag inte göra, vi måste ju alla anstränga oss, hör ni det DFFB! Måste rycka tag i nykomlingarna och se till att de registrerar sig i forumet, men det är svårt om jag inte är online. Vilket jag ska råda bot på nu! ^_^

2 kommentarer:

Joakim sa...

Tusen tack nu går det fint med mina Etiketter.. Kanon! Ha de gott //Joakim

Anonym sa...

OOOhhh, shadow isle!!
I have no money, but... I MUST BUY!!! I MUST HAVE ZEE BOOK! Fan då att jag inte har resten i storpocket >_> jag har inte tålamod nog!
JObbar du idag eller? Fick ett litet sms med ett konstaterande från han-som-är-olig på jobbet idag, där det stod att "om inte Tord jobbar idag kan du ta mitt vick"...
men det har jag redan trakasserat dig på msn om, så får jag inte svar innan tio är jag inte inne förrän 11.15 iaf...
snusk på dig!