tisdag 27 maj 2008

En Jonatan till min Skorpa

En sådan fantastisk dag på alla sätt! Det gör inget om alla andra dagar är brinnande dödsdagar när man får en dag som är så bra som den här! :D

Jobbat hela dagen, vilket i sig kanske inte är så fantastiskt, men jag jobbade med the one and only Barbarossa! Och bara där har man ju en helt underbar dag. Vi måste verkligen skaffa oss fasta jobb så att vi kan dra till USA och shoppa loss och vara farliga. Eller så att vi i alla fall kan dra in till Nordstan och shoppa och vara farliga. XD Hade varit tokskoj, vi får sikta på det till nästa sommar eller så. Hoho, dangerous!

Lyckades få ett läsex av Ajvide Lindqvists nya bok, Människohamn. Har precis börjat läsa men känner mig ändå lite skeptisk, ingen bra start får jag säga, hoppar alldeles för mycket fram och tillbaka... fast å andra sidan har jag precis börjat, får se vad jag säger imorgon när jag läst lite mer. Omslaget är hideöst, som Ledaren, brukar säga. Tidigare omslag har verkligen vara smakfulla, men detta ser mer ut som ett Stephen King-omslag från 80-talet. Och ja, man dömmer boken efter omslaget, det har jag fått lära mig i det här yrket. :P

Kvällen erbjöd god thaimat och Hot Fuzz, som bara blir bättre och bättre för varje gång. Gillar verkligen det komikerparet, bäst är ju helt klart deras TV-serie Spaced. Borde ses av alla som känner att det bor en liten nörd inombords.

Nicholas Angel: It's Frank! He's appointed himself Judge, Jury and Executioner.
Danny Butterman: [agitated and defensive] He is not Judge Judy and Executioner!

Haha, ja... ska helt klart se deras nästa film när den kommer hit, vill nog vänta och se den på bio. Mysigast så. Vi borde gå mer på bio, men då ska man ju ha ork också. Och jag har knappt ork att klä på mig på morgonen så. :P

Anyways, bara så att ni alla vet så har jag en helt fantastisk bror! Vi pratade en massa idag och han är verkligen hur kul som helst, är riktigt tråkigt att vi inte lärt känna varandra tidigare. Jag har alltid velat ha en bror liksom, och nu har jag en! :D Och han är rolig och snygg och snäll och rolig och did I mention snygg? Klart han är, det är ju min bror! Hoho, trist att vi inte bor i samma stad bara. Jag och Ledaren har pratat mer om att skaffa barn nu, och det är ju lite trist att bror min kommer få pendla en massa för att kunna umgås med bäbin. Den vilda bäbin, säger jag bara! Men saker blir som det blir, jag är jätteglad oavsett. :D

Jag hade tänkt engagera mig lite i kinnet igår och idag men det hanns inte med. Sorry kinnet, jag lovar att jag ska prioritera er imorgon, jag saknar er en massa ju! Hoppas att ni inte glömmer bort mig. o_O

Imorgon är det jobb, utan Barbarossa. Får se om jag överlever, ska försöka hålla mig i kassan så att jag slipper vara i vägen för någon. Och så kanske jag kan jobba lite med kinnet också. Hoho, the famous två-flugor-i-en-smäll move! Cya all!

1 kommentar:

Anonym sa...

Koooom teeeeebaaaaaaax *gråter hejdlöst som en irakisk kvinna*
Det är ju en brud till i kinnet men henne ser jag ju inte........"I am so lonely I'm ms lonely......I have nobody.....=))