tisdag 13 maj 2008

R.I.P. Angwyn? ;_;

Igår natt så fick jag ett sms ifrån Olle, typ kl 00:40. Han undrade om jag kunde jobba för honom idag, men jag skickade svar att jag tyvärr inte kunde det, för jag hade en del att göra idag. Ändå så ringde han och väckte mig imorse vid 8 typ och frågade om jag kunde jobba, fick tacka nej igen. Jag sa att han skulle ringa Barbarossa, för hon vill säkert jobba. Ok, sa han och så la vi på. Fick gå och lägga mig igen, var så toktrött så jag visste inte vart jag skulle ta vägen nästan, ska bli så skööönt när vi får ett riktigt sovrum! \o/

Vaknade av att det ringde igen vid elva, denna gången var det målaren som undrade om han kunde komma imorgon vid 10. YAY, klart du kan det! hojtade jag. Så imorgon ska det äntligen bli ordning, så till helgen kanske vi kan köpa säng (sittpinne) och hela baletten. :D

Flummade mest omkring efter det, kollade på ett House till frukost. Var okej, inget jättebra avsnitt. Spelade en del Lotro efter det, gjorde lite quests i Forochel, har ändå hur mycket som helst kvar. Känns som att det aldrig tar slut nästan. Men uppenbarligen så gör det det, med tanke på att Angwyn ska lämna oss. :( Han är en jättebra kille som har gjort massor med bra saker för vårt kinship, men han har "varvat" Lotro nu kan man säga, så han går över till AoC (sexistiskt skitspel som borde förbjudas). Så går det om man spelar för mycket, då blir man tvungen att spela dåliga spel! *varnar alla barn* ^_^

Nej men seriöst, det är verkligen jättetråkigt. Är lite orolig för hur det går med kinnet egentligen... känns som att engagemanget inte är så överdrivet stort längre. Några få eldsjälar, men långt ifrån så många som jag tycker behövs. Och jag har bett om feedback i vårt Officersforum, men bara Ceeb har svarat. Bra Ceeb, skäms ni andra! ;P

Åkte in till jobbet vid klockan 18 för att snacka med Mattias och Anna från huvudkontoret, men de var tydligen på sitt hotell. Jaha, då får jag prata med dem senare när de kommer till personalmötet då, tänkte jag. Fel. Det visade sig att vi alla skulle gå på restaurang, inget fel i det, men det blev ju inte så mycket konstruktivt jobbsnack. Mest en massa prat om roliga grejer som det ändå aldrig blir något med. Typ som att börja sälja tygpåsar som alternativ till plastpåsarna. Aja, tänkte att de kanske ville prata med mig imorgon då men när jag skulle gå så sa de ingenting. Eh, jaha... vi ses kanske imorgon då, sa jag. De ska ha ett möte om bokmässan imorgon vid 11, jag funderar på att åka in och bjuda in mig själv till det. The more the merrier! :P Så kanske jag kan prata med dem efter mötet, om det skulle vara så.

Lite putt blev jag eftersom ingen sagt att vi skulle gå ut, alla var finklädda typ och jag kom i en tråkig tish. För jag har alltid tråkiga tishar när jag jobbar, tänkte jag skulle gå igenom min garderob nu snart och plocka fram lite fina linnen och grejer som man kan ha nu när det är varmt. Men anyway, Hedvig var helt otroligt nog trevlig mot mig! Pratade och skojade en massa, jag visste inte vad jag skulle göra. Var trevlig och rolig tillbaka såklart, men lite misstänksam. Hoppas hon kommit över det där med att vara otrevlig, för det började gå mig på nerverna. Nu kanske vi kan ha en normal relation som kollegor. :)

Så det blir fullt upp imorgon, upp och vara klar när målarna kommer, sedan in till jobbet och sedan hem igen. Jobb på torsdag och fredag. Phew, mycket att stå i. Och då har vi knappt börjat här hemma, nästan lite tur att det inte är så mycket jobb nästa vecka. Snart så är det jag och Barbarossa som håller ställningarna 2 dagar i rad! Det ser jag fram emot. Ska bli så kul! <3

Inga kommentarer: