lördag 10 maj 2008

Bajskossan ftw!

Igår vad en hektisk dag. Fullt upp i tvättstugan, sedan iväg och handla och efter det var vi hos min syster hela kvällen. *phew* Helt slut! Kom i säng väldigt sent, vid 1 ungefär och så var vi uppe vid 7 igen imorse. Orsaken? Kossor! \o/

Sov som en kratta, som vanligt, så jag var ganska mordisk på morgonkvisten. Blev genast bättre när man åt frukost till ett sprillans nytt Lost, även om de avsnitten bara känns kortare och kortare. Man hinner ju liksom inte greppa något, det är preciiiiiis så att man ska få en uppenbarelse när det är slut. Så de har ju lyckats väldigt bra med det, I'll give them that. :P

Så vad har vi lärt oss? Jo, att alla avsnitt som inte handlar om Jack and/or Kate är bra avsnitt. ;>
Locke har en ganska mystiskt förflutet, what's up med hans premonition med rök-monstret egentligen? Och vad är det för en lärare/kvinna-som-jobbar-där som har satt upp en sådan disturbing teckning på väggen? ^_^

Anyways, orsaken till den tidiga timmen var att jag, Ledaren, min mor, min syrra och hennes karl skulle åka och kolla på när de släpper ut korna på sommarbete. De blir som galna var det sagt och ja, de blev som galna. Det blev alla andra kärringar och deras barn också, i princip så puttade de bort oss från staketet så att vi knappt såg något. MEN! Somliga straffar Gud omedelbart:

När de står längst fram och har puttat bort oss så springer det förbi en ko med explosivt bajs, så det stänkte upp på deras (vita) byxor och över staketet där de stod! Haha, victory is mine! Så går det! >:)

Så det stod jag och gottade mig åt ganska länge. Väldigt länge faktiskt. Fortfarande, till och med. ^_^ Hur som helst, kossorna var jättesöta (såklart) och skuttade runt och stångades och var sådär som bara kossor kan vara (såklart). De var alla väldigt stora och vita med svarta fläckar. Helt vanliga kossor tänkte jag. Det tänkte inte en liten pojke som stod en liten bit bort:

Med besviken röst: Pappa, det är ju bara poliskossor här...

Haha, ett sådant briljant barn! It made my day, tillsammans med den tidigare incidenten så blev det verkligen bra! <3

Efter tumultet som var där så skulle vi åka och grilla. Min syrras kille + Ledaren åkte hem igen för att hämta deras hund + mat och vi tjejer åkte och handlade lite grejer som vi glömt. Vi möttes igen när vi kommit fram till sjön där vi skulle grilla, och där satt vi fram till klockan 16 ungefär innan vi packade ihop. Vi åkte hem till min syrra för att runda av med lite kaffe + tårta, vi jag kom hem först vid 18:30. Strålande väder, god mat, underbara människor, en kort sagt perfekt dag! Hearties till er alla! <3

Kvällen efter det har jag tillbringat med att kolla på Rambo (ja, del fyra) och den sög så sjukt hårt att jag hade lust att klösa ut ögonen efter ungefär 5 minuter. Ledaren, det här ska du få fan för! En riktigt rutten, urusel, dålig film. Ingen handling, löjliga effekter. Jag verkligen kände hur mina hjärceller skrek och förtvinade ju längre filmen gick. Aja, I ain't dead yet. Som de brukar säga. Eller nåt. :P

Nyss så kollade jag igenom allt i vårt kinships forum, det verkar ha stått helt stilla där de senaste veckorna. Den enda officeraren som verkligen har jobbat verkar vara Ceeb, så good job Ceeb! :) Han tog initiativet att peta den jobbiga killen som jag skrev om i ett tidigare inlägg, så jag behöver inte ta tag i det i alla fall. Tack ännu en gång Ceeb!

Jag gillar verkligen vårt kinship, men det kan vara väldigt svårt att få feedback ibland. Jag har haft fullt upp med flytten och saker så jag har inte kunnat engagera mig så mycket som jag velat, tyvärr. Hemskt ledsen för det alla, ska försöka bättra mig! Nu har jag tänkt ta itu med vårt nästa utskick utav nyhetsbrev och då också vårt screenshots-tävling som hållt på ett bra tag utan att någon egentligen brytt sig. :/

Allt ordnar sig säkert till slut. Nu ska jag nog gå och sova alldeles strax, imorgon är det jobb och jag måste försöka vara utvilad tills dess. Heh, like that's gonna happen. :P

1 kommentar:

Joakim sa...

Skön blogg vad tycker du om min Ha de gott //Spanarn

http://hygienkonsult.blogspot.com