torsdag 8 maj 2008

Barbarossa ~ Om D.M. själv får välja.

Vaknade tidigt idag, fastän jag inte kunde somna igår så kände jag mig utvilad och bestämde mig för att gå upp. Slösurfade lite, käkade frukost och läste GP... tänkte att ja, nu ska jag spela lite Lotro, men icke! För idag var det maintenance day, så servern var nere. Extra länge dessutom. >:(
Slösurfade lite till, men inget kul. Så plingade det på dörren, och där står husvärden! Han fixade en knapp-greja till ljuset i lilla sovrummet, och så pratade vi om en massa andra saker. Visade sig bland annat att de som bott här innan har varit problem hela tiden, inte bara nu. Så jag kan förstå att husvärdarna inte orkar med mer bråk med dem, utan gjorde en deal med oss istället.

Good news, det är fritt fram för tvättmaskin. \o/ Alla ledningar var dragna som de ska, inga som helst problem. Vi snackade en del om att dra fler eluttag i köket och sådant, och han sa att det inte är några som helst problem för en elektriker, så vi får snacka med min syrras sambo eftersom han händelsevis råkar vara elektriker. How convenient. ^_^

Speaking of which, posten kom och nu börjas det: Min syrras post kom till mig. Eftersom vi bor på samma gata så kommer det nog att hända ganska ofta, för tydligen är brevbärarna ganska lata och tycker att "efternamn som efternamn" och slänger allt i samma låda. Bad, brevbärare, bad!

En bra sak som hände imorse var att jag fått en fin bild skickad till mig från Barbarossa, it made my day! Hearties to you! Och den här:



Tillbringade resterande del utav dagen med Lotro. Körde lite fiske och givetvis så rasar det in trophys. Har inte plats i huset för allt. Jag hoppas verkligen att de utökar antalet slots så att man kan ha möbler och inte bara en massa uppstoppade djur i huset. ^_^

I övrigt så blev det PvMP, och det gick inte alls bra. Var säkert lika många freeps som creeps inloggade, men vi creeps var helt oorganiserade. Ingen ville starta raid, och när jag gjorde det så gick folk inte med. Och de som gick med lämnade när de såg att det inte var så många i raiden. Men hur 17 ska man få en stor raid om man inte börjar någonstans? :P Vi förlorade LC, TR och Tol innan folk fattade att freepsen menade allvar. Då var jag ganska trött på att folk är inkompetenta. Nu när PvMPn är så obalanserad så är det ju extra viktigt att alla creeps samarbetar, men det fattar ju inte folk. Vi creeps kan vara riktigt bra när vi verkligen försöker, som jag fick bevis på precis innan jag loggade för middag: Vi lyckades ta tillbaka Tol! :)

Jo, appropå trophys och sånt, vi har en kille i vårt kinship som... lämnar en del i övrigt att önska. Har aldrig varit med om en person som pratar så mycket, och om man inte svarar så skickar han /tells. Igår så ville han att jag skulle skicka /tell till en av hans "kompisar", för den personen svarade inte. Um, fatta piken då kanske? Han är alldeles för omogen för vårt kinship, och jag har märkt en hel del... hmm, vad ska man säga... obehag? hos folk. Och när han loggar ut så kan man nästan höra en lättnadens suck. Jag ska ta itu med det där när jag får ork igen, har ingen som helst ork för tillfället. Det här med flytten har helt ätit upp min energi...

Imorgon så är det planering här hemma, tid i tvättstugan och en sväng till IKEA som gäller. Det tråkiga är att vi inte kan köpa säng eller möbler eller något förrän alla rum är färdigmålade. Så jag hoppas verkligen att det blir klart snart, första veckan i nya lägenheten var ingen höjdare. >.<

Personalmötet var flyttat också, vilket var väldigt skönt eftersom jag fortfarande är tokigt ansiktsful. Skrämde halvt livet ur husvärden imorse. Hehe, så kan det gå! >:)

Hmm, lite PvMP nu tror jag... Time to reclaim the Ettenmoors, maggots!

1 kommentar:

Anonym sa...

I know who u speaking of =)) He didn't meda my day =// spelade en massa timmar me honom från bok 10 till bok 13 =/ sen skulle vi bara rida omkring o fixa hästarna, då vart det tells hela tiden, hann till 2:a hästen på typ 30 min......då gav jag upp o gick o la mej.......helt färdig! Men jag har språkat me Syla o Martin om honom =))

//Anna aka Elior