fredag 23 maj 2008

En brinnande döds-dag

Groarrr! Dålig dag. Det hade kunnat vara en jättebra dag, men då skulle den ju inte varit dålig. ;/

Var tänkt att en massa saker skulle bli gjorda, men eftersom Ledaren bestämde sig för att rollspela en trotsig tonåring så var det väldigt motvilligt och alldeles för sent som vi kom igång. "Meh, det är ju min lediga dag" som han brukar dra till med. Jaha, så bara för att det är en ledig dag så har man inget ansvar? GAH jag blir så arg. Går inte ens att resonera heller, för då bara "gnäller" jag. Sen så när jag är klar att gå, ja då går han och lägger sig igen. Så trevligt! Så det tog minst 3 timmar för lång tid innan vi ens kom till bilen. Suck...

Jag fattar inte ens vad han vill med mig längre, jag börjar allvarligt ifrågasätta vårt förhållande. Han ser mig som ett objekt, innan var han omtänksam och trevlig men nu struntar han fullständigt i allt och är jävla otrevlig mot mig. Han lyssnar inte för fem öre heller, jag får upprepa allt minst 3 gånger innan han ens låtsas bry sig. Konstigt att jag blir "gnällig" då eller?

Det roliga är att jag inte får "gå hemma" utan jag måste arbeta, för är jag hemma så har jag bara en massa skoj hela tiden. (Tror han dvs.) Men ändå så är hemmet endast mitt ansvar och det är jag som måste sköta allt. Suck igen...

Mår verkligen skit över det här... Jag försökte resonera med honom idag, och han påstod att han förstod osv osv, men det var helt uppenbart att han bara sa det jag ville höra. Gah, orkar fan inte med sådant där.

Anyways, vi var och såg Indiana Jones 4 igår, den var... intressant. ^_^ Jag tyckte inte om början, animerade djur liksom, men det var en helt okej äventyrsfilm i övrigt. Trots alla, um, övernaturliga fenomen. Eller vad man ska säga. Vill ju inte avslöja för mycket, ifall ni inte sett den. ;)

Har precis kollat på Ice Age 2 nu, ska gå och lägga mig.

Stop, hey! What's that sound? All the mammoths are in the ground!

Manfred: Okay. Well, when you tell your burro story, that's what he'll do.
Elk Boy: Burro is a demeaning name. Technically it's called a wild ass.
Manfred: Fine. The wild ass boy went home to his wild ass mother.
[Children laugh]
Manfred: See, that's why I called it a burro!

Får hoppas att morgondagen blir bättre. Har köpt 10 liter vit färg och ska börja måla köksskåp och garderober. Fy fan vad jag har kul i mitt liv! T_T

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hjälp. Dumpa killen. Han bryr sig ju inte ens tillräckligt för att lyssna på dig. Då är det fan illa...

Anonym sa...

brinnande dödsdagar är jobbiga. Och att måla köksluckor är en brinnande dödssyssla. Men det är en brinnande bra dödskredit när man är klar sen.
Imorgon jobbar du *chu*