onsdag 21 maj 2008

Irl skräck!

...so it began.

A beautiful lakeside town, a young girl, her mother, a doctor and a lonely trucker with a troubled past.


Nej, det är inte handlingen ur en "p-våffla" som Ledaren så skämtsamt kallar det, utan det är Silent Hill Origins! Hur dåligt det än låter! ^_^

Denna skräck! säger jag bara. Trodde nämligen inte att jag skulle få mitt paket idag. Fick ingen SMS-avi som jag var helt inställd på men som tur var så räckte det med kollinummer. Så nu är D.M. stolt ägare till ännu ett Silent Hill-spel! :D Synd bara att detta är en prequel till ett spel som typ inte går att spela längre. Och synd att jag har både SH3 och SH4 i mongo-utgåvor som jag fått från Konami. Hoppas verkligen att de gör en remake på SH1, så att man kan få friska upp minnet lite. Har försökt spela igenom det ett par gånger, men kontrollen känns som misshandel och det är svårt att ha tålamod med grafiken och den allmänna "segheten". Vi får hoppas på remake. Hör ni det, hoppas då!!! :P

Det märks att Origins är en port, men jag bryr mig inte så värst mycket. Det är helt okej liksom. Oh ho ho! Första låten är helt mums! Måste genast få tag i den, är nästan i stil med Room of Angel, fast bättre. Hur det nu är möjligt. :D Vi har nu en mycket glad D.M. Trots starten på dagen:

Vaknar svintrött av att det plingar på dörren, eftersom det kan vara husvärden så rusar jag upp och lindar in mig i ett Lejonkungen-påslakan (don't ask) och öppnar dörren. Där står en gammal kärring som bryter kraftigt på finska och som uppenbarligen var döv, för vad jag än sa så vrålade hon "VA?!". Det visade sig att hon var från elbolaget och ville att jag skulle fylla i något papper. Jag sa att hon kunde komma in i hallen, eftersom det kom en jäkla massa folk i svalen, men det ville hon inte. Så alla grannarna fick klämma sig förbi henne och där står jag inlindad i Lejonkungen. Jag ska fan aldrig mer öppna dörren. T_T

Sätter mig en stund vid datorn efter det och försöker varva ner och få ordning på saker och ting, och kolla hur det gått med paketet, då plingar det på dörren igen! Fast denna gången så var det inte så farligt, var min syster och hunden som kom på besök. Satt och snackade i ett par timmar typ, sen skulle hon hem och baka igen. Shit, det kommer bli så mycket kakor och bullar på lördag! <3

I övrigt fick jag inte gjort så jättemycket här hemma, kopplade in PS2:an och började med Origins som sagt. Jag hade maten klar när Ledaren kom hem, som en god husfru. X) Vi kollade på A beautiful mind, som var minst en timme för lång. Ojoj, ja vad finurlig den var... saken är den att den hade varit minst lika finurlig om de klippt bort en timme, så hade man sluppit tröttna också. Nu är klockan sent, så jag ska lägga mig i sängen med lite Final Fantasy III, det går sådär... varierar väldigt mycket i svårighetsgrad. Senaste FF-spelet jag körde var FFXII och det var ju så löjligt enkelt. Snacka om att man blir lat med gambits, allt skötte sig ju självt. Så det är kul med lite motstånd nu. :)

Imorgon är det bio, Indiana Jones!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aaah jag bara tokälskar den filmen....men så har jag jobbat massa år me psykiskt sjuka människor åxå =)
Den filmen ligger på min 10-i-topp-lista =)

Anonym sa...

Ursäkta att jag crashar in här men jag läste din kommentar på tjuvlyssnat.se (ang butikspersonal som snackar skit om kunderna) och det var ju bara det bästa jag nånsin läst!

Kan man nominera dig till Årets Svensk eller nåt?