lördag 17 maj 2008

You've gained 1790xp for the completion of "BED"

Har hunnit med allt och inget idag. Kom igång riktigt tidigt, men hela dagen har gått åt till att skruva ihop sängen och huvudgaveln. Jag skojar inte, det har verkligen tagit hela dagen. En kort paus för lite lunch och Chuck i och för sig, men det räknas ju inte. Eller hur?

Sängen är så fin, så fin! Tokmjuk verkligen, fastän vi tog den hårdaste. Ja, madrass alltså. Ska bli kul att sova i den inatt för första gången, lite läskigt. Hoppas jag kommer sova bra, kan väl inte bli sämre än vad vi har nu så. :P Saknar min gamla säng dock, den har ändå hängt med sedan... ja, 13 år eller något. Helt fantastiskt underbar säng, but now it is no more. ;_;

/me mourns the fate of Ultimate Bed of Sleep

Kom på att vi behövde sådana där madrasskyddsgrejer (minns inte vad det heter) och en pall, så det blev till att åka tillbaka till IKEA idag igen. Hann inte gå där så länge eftersom de skulle stänga, till Ledarens stora förtjusning, men spanade ändå in den där soffan som jag är lite hemligt kär i. Ok, det kanske inte är så hemligt, men ändå. ^_^ Får se om vi inte ska köpa den framöver, men det är ändå 16k som det kommer gå på. Och sängen idag var 10k, så det är en maaassa utgifter. o_O

När vi kom hem så var vi duktiga och tvättade golvet i köket, sen så var vi inte så duktiga och satte oss framför TVn för att kolla film. Bidde The Eye, den amerikanska versionen och YES den suger! Så snälla alla ni där ute, se originalet eller ingen alls. De hattade fram och tillbaka med en massa trams, den kinesiska är ju i alla fall logisk, om man nu kan säga så. Nej, så undvik den. Var mer som ett segt drama, ingen spänning alls. :/

Orkar inte gå in på det så mycket nu, för jag är helt slut, men jag är lite ledsen också. Vi har massdöd i kinnet. Jag är väl inte så duktig själv, är upptagen hela tiden, men det kommer ju bli bättre framöver. En massa folk lämnar och drar ännu fler med sig, känns inte kul alls. Dessutom så tycker jag faktiskt att det är lite fult att "annonsera" för sitt nya kinship i vårt forum. Ja, det tycker jag faktiskt. Jag är väl sur och bitter då, men så är det. Om alla bara engagerade sig "5 minuter om dagen" så skulle det bli mycket bättre. Jag säger inte att alla ska vara inne varje dag, för vi lever ju faktiskt (tyvärr?) riktiga liv, men har man sagt att man ska göra en grejja så kan man väl försöka göra den också? :|

Men orkar inte gå in på det så mycket som sagt, är trött och ska kanske lägga mig och läsa lite. Btw, det är nästan så att jag ångrar att jag sett Lord of the Rings-filmerna, jag har ju helt inbillat mig att de stämmer på vissa punkter. Äckliga fla-fla-fla Arwen har absolut inget med Frodo och the Ford of Bruinen att göra ju, det är ju vår hjälte Glorfindel! <3

Som sagt, kanske blir lite läsa nu, jobb imorgon också. ^_^

Inga kommentarer: