onsdag 14 maj 2008

Nu är vi nära mål!

Ojojoj, nu börjar det hända grejer här hemma! Målarna kom klockan 10 som utlovat, och tur var väl det för jag behövde nästan en timme på mig för att plocka undan alla grejer. För att inte ha kunnat packa upp någonting så hade vi otroligt mycket saker i alla rum. Och så ska kök, badrum, hall och sovrum helt plötsligt tömmas, det var svettigt kan jag säga.

Jag hade ju tänkt såhär, att målarna skulle komma och då skulle jag bara välja tapet och sedan åka iväg in till jobbet och crasha deras möte. Men icke, för målarna var gamla gubbar som hade glömt katalogerna med tapeter. Och dessutom var det hundra frågor hela tiden, så jag hade inte en chans att åka härifrån. Till exempel så ville jag att alla telejack utom huvudjacket skulle tas bort, så de började klippa sladdar och ha sig, bara för att till slut lyckas klippa av sladden till huvudjacket i alla fall. "Oj" sa de. De undrade hur jag nu skulle kunna ha telefon, men eftersom jag inte har telefon alls (förklarade jag) så tyckte de att vi skulle strunta i det och ta bort jacket helt. Um, bara det är okej med husvärden så, heh... svarade jag lite nervöst. Jaaa, men det är klaaart det är det, inga problem! sa de och tog bort hela skiten. Ska mörda dem om det blir något strul på grund av det. ;/

Efter några timmar så ansåg de sig ha spacklat allt som fanns att spackla och gjorde sig redo för att åka härifrån. Men katalogerna då? Oj, ja just det! Ehh, vi kommer förbi med dem lite senare så kan du välja ikväll. Sure, det gjorde mig bara glad för då kan jag rådgöra med Ledaren också. :)

Precis när de skulle gå så frågade jag hur "farligt" det är med väggarna nu, om jag skulle ramla in i en vägg till exempel, skulle jag förstöra allt då? De bara skrattade och sa att jag skulle hålla mig nykter. :P Så gick de, och vad gör jag då? Jo jag går i hallen och halkar på skyddspappret som ligger över hela golvet och lyckas precis klamra mig fast i dörrkarmen till köket innan jag brakade in i väggen. Danger, Will Robinson, danger! ^_^

Roade mig med att sitta snällt still och spela Lotro efter det. Gjorde ännu en drös med quests i Forochel, tror kanske nästan att jag närmar mig ett slut. Dog ett par gånger i och för sig, och det är inte likt mig alls. Var väl trött eller något... Fiskade dagens kvot och giiiivetviiis så fick jag en miljard trophys typ. Helt seriöst så har jag inte plats i vare sig hus, kistor eller bank. Fattar inte varför de gör så, jag vill ju inte behöva slänga en trophy liksom. Den har jag ju "förtjänat". :P

Mitt i allt det roliga så ringer Greg från jobbet. Tydligen så behövde jag inte alls jobba imorgon, eller på fredag. Hehe, men tack ändå. Ungefär. Så snällt av honom, jag behöver inte få ihop pengar för att överleva, tack så hemskt mycket!
...

Så efter en och en halv timme typ så ringer Johannes, han frågade om jag kunde tänka mig att jobba imorgon. Wtf? Jo, för han började känna sig krasslig (igen) så han skulle ta ledigt för att vara på den säkra sidan. Sure sa jag, inga problem. Så 11-19 istället för 10-18 blev det för min del imorgon. Passar mig bra. Skulle iofs passa mig bättre med en fast anställning, men hey man kan ju inte få allt. :P

Ledaren ringde också, tjatade om att vi måste åka och grilla till helgen. Jag vill också det försökte jag förklara, men jag vill nog ännu hellre ha ett riktigt hem med en säng att sova i! Jag tycker helt klart att hemmet ska prioriteras, men han verkar mest tycka att det är mitt jobb och att han bara ska ha kul. Ja, jag är en surkärring! :P Hade jag haft mitt körkortshelvete så hade jag kunnat åka runt och fixa det mesta själv, men nu är det inte så. Och så är det ju den lilla detaljen med att vi inte har egen bil heller, men det ordnar sig alltid.

Resten av kvällen har tillbringats med två filmer, först Stargate och sedan 28 dagar senare. Stargate har jag inte sett sedan den kom, och det var inte igår direkt. Den är mysig, jag vill ha mer äventyrsfilm! Som tur är har vi köpt biljetter till Indiana Jones, så nu är det inte långt kvar. :D

Dags att sova, målarna glömde berätta när de kommer imorgon så jag tänkte att jag ska gå upp vid 8 även fast jag inte behöver gå upp förrän vid tidigast 9 egentligen. Better safe than sorry!

1 kommentar:

Anonym sa...

Danger, Will Robinson, danger! :D

Mmm, men hantverkare du vet. Långt ifrån oss i den kultiverade och högt ärade bokbranschen. Barbarer är vad dem är...

Om in emot all förmodan inte vill fixa klar er batcave till helgen så skall det grillas lite hos mig på fredagen. Och det är lantligt må du tro, inga räserbajskossor dock, men en katt har vi dock!

Mmm, du får ju iallafall aningen mera jobb än mig.. Be happy! T_T