söndag 11 maj 2008

Just an ordinary day in the life of D.M.

Lame dag, inget har hänt eller gjorts. Jobbade, men eftersom det är söndag så var det bara fyra timmar. Inget folk och inget att göra. När Olle kom med en lista på filmer som skulle plockas fram jublade jag, då har man tråkigt! :P

Ledaren hämtade mig och vi åkte till Jungfruplatsen och köpte kebab, för den är så fantastiskt god! Så hem och kolla på Chuck, som är en... ja, bra serie. Det märks att den riktar sig till något yngre killar, men rolig ändå. Jag gillar den skarpt och det är ett högt betyg för att komma från mig, i alla fall när det gäller den typen utav serie. Nerd herd! :D

Resten av kvällen har vi spenderat med att flumma framför TVn, tyvärr. Jag gillar inte sådant... försöker undvika att kolla på TV så mycket som möjligt, är för mycket reklam och förnedrings-TV. Same shit different name, i och för sig. :P

Kollade på Primal Fear också, en gammal film från -96 med en hel del kända ansikten. Tyckte att den var otroligt seg, fick känslan av "det här är en deckar-serie på Kanal 9" också, men slutet gjorde hela filmen. Så finurligt, precis sådant som jag gillar. Har man något att snacka om efter det att filmen är slut också.

Detta utspelade sig idag, en pappa med liten dotter kommer in och går direkt fram til kassan:

Pappan: Ursäkta mig, säljer ni Jocke Joo?
Jag: Vad hette det..?
Pappan: Jocke Joo!
Jag: Jag ska kika i datorn...
Flickan tyst: Men pappa, det heter Yu-Gi-Oh...

Haha, tog genast med dem och visade rätt hylla. Så sött med föräldrar som inte har en aning men som ändå försöker. Sådant skall uppmuntras! :) Flickan valde i och för sig två Sugar Sugar Rune-böcker istället för Yu-Gi-Oh, vet inte riktigt vad jag tycker om det. Fast hellre läsa det än mycket annat skräp som finns där ute. ^_^

Inga kommentarer: