tisdag 20 maj 2008

Hoho, mera spel!

Wee, bra jobbat Webhallen som är så snabba och redan har skickat mitt paket! Gick väldans snabbt måste jag säga, inte ens en dag, så jag borde ha mitt Silent Hill Origins imorgon. <3 Tog givetvis SMS-avisering, allt för att skynda på det hela. Every minute counts! Eller inte. :P Har redan kört hela början på Origins, men på PSP, ska bli kul att få spela igenom det fullt ut. Utan att störa mig på den lilla skärmen eller knapparna eller något. Jag vet, det är inte samma studio som gjort Origins som gjort tidigare spel, men det är kul ändå. Silent Hill 5 kommer i slutet på sommaren, omg vad jag längtar! Resident Evil 5 kommer då också, men jag gillar inte vad de gjort med den serien, så det ser jag inte fram emot lika mycket.

Min tanke när jag hör "survival horror" är ju konstigt nog att det ska vara läskigt, men det verkar inte resterande befolkning på denna jord hålla med om. (Ännu ett bevis på att jag är från en annan planet? o.O) Anyways, när man springer omkring och konstant mejar ner folk-med-syndrom (de är ju inte ens zombies längre) så är det helt enkelt inte läskigt. Läskigt är det ju när man inte vet vad som väntar bakom nästa hörn. Tycker jag då. Därför gillade jag inte Resident Evil 4 särskilt mycket, och Silent Hill 4 lever verkligen inte upp till tidigare delar i serien, även om det fortfarande är bättre än RE4.

Jag tycker faktiskt att hela grejen med hålet i väggen och ens helt normala lägenhet som sakta blir konstigare och konstigare är läskigt, men det förstörs ju lite av ens snåla byxfickor och spöken som man för fasen aldrig får kål på. Anyways, ska bli kul att se hur det blir med del 5. Vill inte se/höra/läsa så mycket om det, för jag vill försöka undvika förutfattade meningar. Det blir ändå aldrig som man tänkt sig. :P

Jag tycker helt klart att SH1 är det bästa av de 4 (omg, bäst-listan från 3:e klass is back! ^_^) sedan så kommer SH3 och sedan SH2. Resten av planeten tycker att SH2 är bäst, men inte jag såklart. I'm so different! :P

Så det ser vi fram emot imorgon i alla fall. Dagen i övrigt har spenderats med städning och tvätt. Tvättade förra veckan men ändå så var det tokmycket nu. Tur att det bara är en halvtrappa ner till stugan i källaren nu istället för 3 våningar + ut + in i ett annat hus. Man får vara glad över de små tingen i livet. Så som att min syster började baka bullar och kakor idag som vi ska bli bjudna på när vi kommer hem till henne på lördag. Wee, hembakat! Wee, min systers hembakat! Wee, helgen! X)

Mellan allt slit så har jag börjat med Final Fantasy III, det är riktigt kul. Missade dock helt att jag själv fick ställa in jobb, trodde jag skulle hitta någon att prata med. Fail. ^_^ Och nu precis så har vi sett det allra sista avsnittet av Chuck. Vilket är lite sorgligt, för det kommer dröja lääänge (som jag har förstått det) innan det kommer fler avsnitt. De har i alla fall fått klartecken till att göra fler säsonger, men ändå. Inget TV-spelsljud var det heller, men i övrigt så var det det bästa avsnittet på hela säsongen. Alla borde kolla på Chuck! :D

Nu ska jag sova, denna gång med persiennerna nere, vaknade och trodde mina ögon blödde för det var ett så starkt vitt ljus som skar sig in... Får se hur det går!

Inga kommentarer: