måndag 5 maj 2008

Idag: Ett styck övermogen Ego

Idag var en dålig dag. Och min födelsedag, så nu är jag en kärring på riktigt. :P

Jobbade långa passet idag, 10-19, och det var lite oturligt eftersom husvärden skulle ringas och sånt. Mattläggaren dök upp kl 8, helt oanmäld, och skulle börja lägga golv. Spännande! Aja, jag är glad att han kom men det är lite läskigt med folk som kommer oanmälda. Tänk om varken jag eller Ledaren hade varit hemma, vad hade hänt då liksom? o.o

Hur som haver, på jobbet så ringde Ledaren ett par gånger, 3 för att vara exakt, och vi pratade korta stunder. Om husvärden och sådant, för tydligen så ville husvärden inte göra ett skit för att hjälpa oss. Vilket gjorde att jag fick ringa en del samtal för att försöka styra upp det där. Då kommer Johannes (en av de sk "cheferna" på jobbet) och mumlar att jag inte ska prata så mycket privatsamtal på arbetstid. Jag blev skitförbannad och sa att jag för i helvete inte ens har någonstans att bo typ, och jag pratar inte för skojs skull. Då sa han att nej, det trodde han inte heller och sedan gick han på lunch.

Om han nu inte trodde det, varför skulle han tvunget klaga då? :P

Sedan så kom han och frågade hur det gick med lägenheten och sådant, så jag tror att han var lite ångerfull. Fast man vet aldrig, jag tror han störde sig otroligt mycket på det. Inte för att jag förstår varför, knappast så att det inte fanns fler som kunde hjälpa till på arbetsplatsen. Till exempel Lauryn. Fast henne är det ingen som vågar säga till att hon ska jobba, för hon mår psykiskt dåligt och går på mediciner och är delvis sjukskriven. Vilket gör att hon struntar i att göra många arbetsuppgifter, och ingen säger till henne "för hon mår ju dåligt". Då har hon inget att göra på arbetsplatsen liksom, hon kan ju komma tillbaka när hon kan göra sitt jobb, inte mer med det. Suck...

Aja, back till husvärden och lägenheten. De ville inte göra någonting typ, men så fick Ledaren ringa igen och då tyckte de att mjo... vi har ju bott i lägenheten så lång tid nu så vi kommer få väldiga problem med att gå vidare i det här ärendet. Liksom wtf? Så ett råd till er där ute, ska ni flytta så se till att husvärden finns tillgänglig samma dag, för annars får ni ingen hjälp om de innan inte städat.

Efter mycket om och men och en hel del tjat så föreslog de en deal; om vi glömmer att det inte är städat eller något så ska vi få nya tapeter och målade fönster och sånt i det stora sovrummet. Och de ska snygga till fönstret i badrummet också. Jag ska försöka tigga till mig nya tapeter i vardagsrummet, eftersom det är sönderrivna längst ner, men får se hur det går med det.

Imorgon kommer mattläggaren kl 8 igen och fixar resten av golven, han hann bara med lilla sovrummet idag + spackla det stora sovrummet. Hoho, det blev så fint så fint, ska bli nice imorgon när vi har golv i hela lägenheten! :D

Har pratat med alla i familjen, eftersom det är min födelsedag och alla har ringt, och det var trevligt. På lördag så ska vi åka på ett releaseparty i kohagen. Dvs när de släpper ut korna på sommarbete, det ska tydligen vara riktigt kul. Så det blir jag + Ledaren, min syrra + sambo & min mor. Efter det så ska vi grilla, så det blir väl en heldag. Det ser jag fram emot. :)

Jag såg även fram emot att få lite tårta ikväll, men det bidde inget med det. Det var slut i butiken här där vi bor och Ledaren hade inte direkt planerat så han hann inte åka och köpa på något annat ställe. En ganska rutten dag allt som allt. Ingen på jobbet sa grattis heller, inte ens Lauryn trots att jag nämnde det högt och tydligt när hon stod bredvid. Folk är så jäkla elaka. Rutten dag. ;_;

Inga kommentarer: