fredag 2 maj 2008

Lotro för hela slanten

Happ, idag så har inte så mycket hänt. Försökte få tag i husvärden imorse men no luck. Ringde jouren också, men då kom man till SOS-alarm och de kunde inte hjälpa oss tyvärr. Om vi inte hade akut vattenläcka, men det är väl det enda vi inte har. :P

I övrigt så har jag mest spelat Lotro, och bok 13 är riktigt nice. Det nya området Forochel är vackert och stort. Väldigt stort. Känns som att jag har ridit runt i timmar, men ändå har jag inte utförskat allt. Jag är lite besviken dock, de gav intrycket av att man måste passa sig för kylan men det har inte jag märkt av. Eller jo, jag fick en status som gav mig - 4% Frost mitigation, men ooh vad hemskt. :P Eller så har jag missat något. Höll däremot på att kola vippen när jag red ner i vattnet med hästen. Så det gör jag inte om. ^_^

Älgarna är en besvikelse också! Alldeles för små, jag är typ lika lång och så ska det ju inte vara. Typiskt amerikanare att inte förstå hur en älg ska se ut. X)

Hobby-systemet är välkommet, fast det är lite trist att det bara finns fiske än så länge. Mycket vill ha mer? ^_^ Och jag tycker nog att de kunde förklarat lite tydligare hur man går till väga med fisket, jag fiskade hur länge som helst innan något hände, det visade sig att det bara var vissa sorters fiskar som gav update. Och så maxar man på 10 om dagen, vilket betyder att det tar minst 10 dagar innan man kan maxa/gå vidare till nästa tier. Vet inte vad som händer, jag har inte kommit så långt. Än. :)

Har fått reputation med The Inn League, men vet inte hur jag går vidare med det. Låter onekligen intressant, ska nog åka till Shire och kolla med de som sitter och häckar vid The Party Tree. I annat fall får jag väl sänka mig till en noobs nivå och fråga någon i ooc. Är ju så nyfiken, måste veta allt! >.<

Har inte påbörjat bok 13 än, det var tänkt att jag och Ledaren skulle köra det ihop men han är så upptagen med GTA4 så jag orkar nog inte vänta. Får ändå köra om det med honom sen, så jag antar att det är upp till mig hur jag vill göra. Känner jag mig själv så kommer jag nog köra två gånger. ;)

I övrigt så har det som sagt inte hänt så mycket. Var iväg och åkte en sväng med Ledaren för en stund sedan, var nice. Undrar var alla hurtiga människor kommer ifrån, var man än tittar så är det folk som är ute och springer och grejer. Jag är inte så förtjust i folk. :P Såg någon som var ute och red dock, det såg riktigt nice ut. Vill också! <3

Inga kommentarer: