tisdag 1 juli 2008

Nyaste nytt

Ny dag, ny månad, nya spel. :> Har nu klarat Mass Effect för andra gången, och det var minst lika bra som ond. Känns lite sorgligt nu bara, för nu är det slut. Inget mer ME, inget mer "rädda universum", ingen mer Wrex. ;_;

Jag har i och för sig börjat läsa Mass Effect: Revelation, men där är ju inte Wrex med. Såvitt jag vet i alla fall. Får se, man kan ju alltid hoppas. ;) Fast jag är inte direkt i en läs-period nu så det kommer nog dröja innan jag blir klar med den.

Körde igång Fahrenheit förut och det är ju ett väldigt kul upplägg men oh so old grafik... nästan ospelbart. Fast ändå lite spännande, får se hur länge jag lyckas stanna kvar, om jag hinner spela igenom det eller om jag tröttnar innan. Är verkligen inne i en period av ombyte... vad gäller allt tyvärr. Men det ska vi inte gå in på nu.

Har varit duktig och tvättat idag, ett mirakel med tanke på att jag blir trött efter att ha stått upp i två minuter. Det tär på en att vara sjuk länge. Jag kan faktiskt inte minnas sist jag var sjuk såhär länge... säkert när jag hade körtelfeber för tusen år sedan. Då var jag sjuk i över en månad, riktigt sjuk också, kunde inte äta eller något. Sexigt. Men tillbaka till att jag var duktig, jag belönade mig själ med en bit kaka och lite film, The Abyss. Jag har sett den tidigare men det enda jag kommer ihåg är att när jag såg den för många många år sedan så gick strömmen när det var som mest spännande. Mycket läskigt. Nu var det inte alls särskilt läskigt, är van vid mer nu också antar jag.

Haha, glömmer aldrig den gången jag satt ensam hemma och kollade på någon japansk skräckis, det är en krypande stämning och man ser huvudpersonen stå och titta runt i en lägenhet. Helt plötsligt så ser man att det rör sig någonting bakom henne, i en lucka i väggen, och hon vänder sig om och hennes ögon blir stora som tefat och så blev allting svart. Jag menar verkligen svart, först trodde jag att jag hade dött, men sen så började jag urskilja saker i rummet och då insåg jag att strömmen gått. I hela kvarteret, och det var natt. Blev så tokrädd, ringde genast Ledaren på mobilen och fick lite tröst. Tände ett litet skruttigt ljus också. Sure, strömmen kom tillbaka efter en stund men filmen fick vänta till dagen efter, var lagom knäckt som det var. ^_^

Inga kommentarer: