tisdag 8 juli 2008

Kanske årets Fantasy?

Bleh, mycket trött. Har sovit som en kratta inatt igen, börjar bli trött på att vara trött. No shit. Men trots detta ok har jag lyckats jobba hela dagen och varit helt briljant som vanligt. Sara jobbade idag också och det var okej, när hon pratar om något vettigt så kan hon vara bra, annars beter hon sig väldigt mycket som ett offer. Pratar som en bäbis och "nämen inte ska väl lilla jag" osv, mycket störigt. Men annars är hon okej som sagt. Vi har snackat Richard Morgans kommande bok mest hela dagen:

"We all know that the American edition of Morgan’s last novel was renamed from Black Man to the less shocking Thirteen to avoid controversy. So I’m wondering what the USA will do with The Steel Remains. They can’t leave the title in that form, of course: what with the current dire state of the US Steel industry it would surely be too upsetting for an American audience. So I’m thinking they’ll go with Gay Elf Fucking. But there are various options. They could, for instance, rename it Brokeback Mount Doom. Or Hello I’m Julian And This Is My Friend Sauron. Or I’m the Only Gay on the Pillage. Or Elric of Meli-boner. Or Michael? More Cock! Or Robert Heinlein’s Glory Hole. Any of these would work. Well. Maybe not that last one."

Hahaha, så jäkla bra. Kan knappt vänta tills den kommer, jag har skyhöga förväntningar. Vilket iofs inte är så bra, men jag är säker på att jag inte kommer att bli besviken. Annat än på namnen då, men det kan jag leva med. ^_^ Citatet kommer från en blogg som tillhör en kompis till Mr. Morgan btw. Så nu vet ni det.

Lägg speciellt märke till "Robert Heinlein’s Glory Hole", Lavapingla. ;) Btw, du måste ju komma tillbaka till jobbet snart, vi säljer ju inga Heinlein utan dig! :O

Anyway, Hemingway, nu precis så har vi varit hemma hos min syrra och hennes karl, käkat skräpmat och snackat. Druckit en massa vin och jag är visst lite berusad. Som det kan gå. De är lite ledsna, för tydligen så måste de flytta ganska omgående. En lång historia som jag inte orkar gå in på nu, men det är jäkligt trist. Vi som precis har flyttat till samma gata och allt, så ska de flytta iväg. Livet är inte rättvist. :(

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni gör inte det va? Men gott in himmel, vadfan säljer ni då? Mercedes Lackey?
Snart blir det Heinlein för hela slanten!!! Helvete vad Heinlein det ska bli!!
(btw, jag läser så jävla kasst med böcker att jag skäms. Få mig att läsa mera)

Anonym sa...

Heinlein är såld som tusan! Var är du själv? Kom hit, jag försmäktar med denna trista stämning.