måndag 28 april 2008

The Simpsons are Lost in Fawlty Towers...

Phew, har burit grejer som en galning nu. Vi ställer en gigantisk drös med kartonger i källaren, eftersom det går snabbare och fortare att bära allt en halv trappa än 3 våningar. Får hoppas att ingen får för sig att sno något bara. ^_^

I övrigt så har jag varit halvt panikslagen hela dagen. Så sjukt mycket att göra, jag vet inte ens vad jag ska ta först så det blir en del stirrande ut i tomma intet innan jag kommer igång. Får tänka en extra gång hela tiden också, eftersom vi inte kommer kunna packa upp allt när vi väl flyttat, eftersom de ska lägga nytt golv i alla rum. Det är inte lätt det här alltså... Men en sak som är positiv, Comhem har världens bästa abonnemangsflytt, bara att gå in på deras hemsida och skriva in sin nya adress + datum som det ska gälla, så är det klart. Inget pappersarbete eller annat bös. Så skönt med något okomplicerat för en gångs skull! <3

Har inte pratat med min syster om gården eller något. Ledaren (som jag på skoj kallar min sambo) sa att jag inte skulle ringa mäklaren än, för hon och hennes kille ville snacka igenom saker i lugn och ro. Så jag vet inte hur det blir än. Hon hade dock snackat med mamma och hon ringde således mig. Jag trodde hon skulle vara jättenegativ, mamma har en tendens att vara lite kritisk (realistisk), men hon lät nästan lite positiv den här gången. Det enda som hon tyckte var jobbigt var väl att gården låg mitt ute på vischan. Hon undrade om jag verkligen ville bo på landet, men jag har inget emot det. Vad ska jag göra i stan liksom? :P

D.M. turns bondmora! :3

Har packat ner det mesta i köksväg så det blir utemat varje dag nu. Tur att de har mumsig sallad här då, hade varit jobbigt annars. X) Vi kollade på Family Guy till maten, och bleh vad det börjar gå utför. Antingen så är det strejken (manusförfattarna i Hollywood ni vet) eller så har de fått slut på skämt. Tycker de senaste avsnitten har varit helt menlösa, oftast finns det ju en liten handling men näpp! inte den här gången. Eller så kanske är det jag som börjat tappa humorn? o.O

När vi har sett alla avsnitt av de serier som vi följer, typ Lost, Family Guy, American Dad, Simpsons osv, så brukar vi ha en serie att falla tillbaka på ifall det inte kommit några nya avsnitt. Vi såg färdigt sista säsongen av Star Trek Voyager för ett par veckor sedan, och så har vi sett hela Fawlty Towers, så nu är det serie-torka. ;_; Vet inte vad jag är sugen på att se härnäst faktiskt... det måste ju vara lätt-tittat och inte för långt, 45 min max / 25-30 min minimum. Hmm...

Nej, jag har gett mig fan på att klara det där Titan Quest nu. Det kan verkligen inte vara långt kvar. Hoppas jag. Verkligen. Ibland undrar jag om jag inte är lite masochist, tvingar mig att genomlida spel och filmer som jag inte tycker är bra. Eller så är jag bara knäpp. :P

Jag saknar ett skönt rollspel. Jag funderar på att spela om Knights of the Old Republic, tvåan då eftersom det är bäst, men jag vet inte. Jag tror att jag har glömt vad som händer men så fort jag sätter igång spelet så kommer jag ihåg precis allt. Eller ett gammalt Final Fantasy kanske... Synd att jag inte alls ser fram emot FF XIII. Jag tycker de har tagit serien i totalt fel riktning, alldeles för "verklighetstroget" och för sexistiskt. Liksom, vad i helvete, en stam med lesbiska kvinnor med kaninöron, stilettklackar och läder-string som bor i skogen!? Vill killar ha den sortens fantasy så kan de ju "läsa" Playboy. -_-

Tackar vet jag Lotro, fast det hinner jag inte spela nu + att det inte har kommit något nytt content än. Det borde komma nu 1a maj, men då flyttar jag så det blir det inget med! Man vet aldrig med CodeMasters dock, det kanske inte blir någon update förrän den 8e. Den som lever får se. Så vi får hoppas att jag överlever Titan Quest nu. :P

Inga kommentarer: