söndag 27 april 2008

Var det något mer? Ja, en gård tack!

Idag började segt. Upp, duscha, åka till jobbet... poff så hade över halva dagen gått. Det var nice på jobbet idag, jag och Olle som höll ställningarna. Han är väldigt bra, otroligt trevlig och duktig. Man får leta om man ska hitta någon som anstränger sig mer för kundernas skull, och han är ordentlig. Dvs han ställer inte alla sina äckliga kaffe/te/blåbärssoppa-koppar i kassan, prisa gud! Stör mig som fan på sådant, som kund vill man ju inte se en massa disk i en bok-kassa, eller? Ger ett intryck av slarv och ohygien, imo. :P Så då var det bra att det var Olle, go go power-Olle! :)

Igår så berättade jag ju att jag var hos min syster och fikade, men vad jag inte berättade var att vi snackade lite om boende och att skaffa gård. Idag på jobbet så surfade jag runt lite och omg en sådan gård jag hittade! Printade genast ut papper, och när jag kom hem så ringde jag min syrra och gav henne en länk. Så fort hon såg bilden på huvudbyggnaden så skrek hon "Kom hit med en gång!", så det var bara att dra på sig ytterkläderna en gång till och kila iväg. Så hela kvällen tillbringades hos min syster och hennes kille, min sambo kom hem i samma veva så han fick snällt pallra sig dit också.

Kort sagt, vi älskade alla gården. Så mycket, att min syster ska ringa till banken imorgon. Så ja, vi kanske köper en gigantisk gård vi fyra. Det är onekligen lite läskigt. Den ligger en bra bit utanför staden, men vad gör det? Däremot så behöver jag skaffa mig körkort ganska omgående, men det borde inte vara några problem. Så sedan i framtiden så snackar vi om att skaffa hästar, i alla fall jag och min co-pilot. Men det behövdes göras en hel del på ladugården, och så gott som alla ängar är utarrenderade till 2010, så det är några år kvar innan det blir aktuellt. Tur det, för varken jag eller min sweetums kan rida. :D

Nu ska jag se om jag inte kan få klarat Titan Quest, börjar störa mig mer och mer på skiten nu. Jag är inte en sådan som kan lägga ner mitt i heller, precis som jag inte kan stänga av mitt i en film. Det kanske blir bra om en stund, brukar jag lura mig själv med. :P Faktum är i alla fall, stänger man av Titan Quest, oavsett om man sparat, så har alla mobs man dödat kommit tillbaka. Så, det gäller att stänga av så fort man kommit till ett nytt område, för annars får du döda samma mobs en gång till. Och det verkar vara någon memory leak också, när jag använder portalerna så laggar det som fan efteråt. Lagom störigt. Men nu kan det inte vara långt kvar! ^_^

Vi får se hur det går med gården imorgon, over and out!

Inga kommentarer: