tisdag 22 april 2008

Mitt liv som ego

Tada! Huzzah, och grattis till mig själv nu när jag, som alla andra, också börjar blogga! Men vem är egentligen jag? tänker ni kanske nu. Jo, jag är en tjej på snart 25 år, lite "alternativ" kanske. Något längre än genomsnittet och det gäller bredden också. Fast det klär mig, intalar jag mig själv eftersom jag är för lat för att göra något åt det. I övrigt så är jag väl vad man skulle kunna kalla "tant", många saker jag gör passar inte alls min ålder. Nu när jag tänker på det så passar inte jag min ålder. :P

Men men, istället för att skriva en uppsats på 2k ord så kan vi ju göra så att ni får bilda er en egen uppfattning, så ser vi vart vi hamnar efter det. Anledningen till att jag startar den här bloggen är för att jag vill skriva av mig lite då och då, kan jag roa någon samtidigt så why not? Inte för att jag tror att jag är så jäkla lustig, don't get your hopes up, men även jag har mina ljusa stunder ibland.

I övrigt så kan jag vara ganska bitter, fast inte utan att skratta lite åt mig själv samtidigt. Jag är för tillfället behovsanställd i en lite udda bokhandel, ni kommer att få höra mycket om den och personalen där. En och annan kund kommer jag säkert att skriva om också. På fritiden så spelar jag mest spel, antingen online eller konsol. Spel har alltid intresserat mig och då främst survival horror. Varav rubriken på min blogg. <3

Kan lika gärna inleda den här bloggen med att snacka om Lost: Via Domus som jag spelade igenom idag. Bluärghh, kort sagt. Vill ni ha en längre version kan ni fortsätta läsa. Jag skulle nog inte rekommendera det spelet till någon, inte ens en inbiten Lost-fan, läs hellre en summering eller nåt på nätet. Minst halva speltiden bestod av laddningstider och flashbacks. Inte roligt alls. Dessutom inte speciellt snygg grafik och spelkontrollen var inget att hurra för. Nej, stay back! säger jag bara. Själva storyn var i bästa Lost-anda helt obegriplig, men eftersom huvudkaraktären inte är med i serien så kände i alla fall inte jag något direkt intresse för honom. Eller jo, jag blev faktiskt lite nyfiken ett tag, men sen visade det sig att det var 2 minuter tills spelet var slut. :P

Nytt Lost på torsdag, yay!

Annars spelar jag frenetiskt Lord of the Rings Online, dock har jag en liten paus där för tillfället på ett par dagar. Ska flytta till en ny lägenhet om en vecka och har en del packande att göra, så det är lika bra. Kommer helt klart att börja lira som en dåre igen när nästa update kommer, vilket borde vara antingen nu på torsdag eller i mitten på nästa vecka. Jag spelar i ett svenskt kinship som det heter, och är officerare där. Det betyder att jag får ta jobbiga beslut som att sparka ut otrevliga människor och sånt. Men också en hel del kul, som att ordna raider, event och tävlingar. Nu är det snack om att vi ska träffas irl framöver också, vilket ska bli intressant.

Men nu börjar det här inlägget bli alldeles för långt och jag har inte mycket mer att säga. Ingen aning om hur ofta jag kommer skriva, men hellre kvalitet än kvantitet! ;)

PS: Tipsa mig gärna om bra PC-spel, är sugen på ett mysterie...

Inga kommentarer: